Muszáj valamennyire intelligensnek lenned, hogy észrevedd, hülye vagy.

Fot L' Mondó - A Világ Rendje

Fot L' Mondó - A Világ Rendje

A ZP-kről...

Mai alapgondolat (Világ Rendje: 11-8)

2015. október 01. - Fot L' Mondó

A ZP-k adják a savát-borsát az életnek, mondhatni, ők az élet esszenciája. Nagyon meg tudják kavarni a dolgokat. Meg lehet őrülni értük, de nem lehet velük együtt élni. A zakkantságuk, a kiszámíthatatlanságuk őrületbe kergeti az embert hosszabb távon... így hát, legjobb elkerülni őket... messzire...

A bejegyzés trackback címe:

https://fotelmondo.blog.hu/api/trackback/id/tr567877776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ridervagyok 2015.10.09. 10:30:47

nagyon igaz. együtt élek eggyel, és érzem, hogy nem bírom már sokáig. kezdek becsavarodni, bezárkózni.

ridervagyok 2015.10.09. 10:33:13

viszont kellett ez a kapcsolat ahhoz, hogy legközelebb ha ilyen csajba futok bele, akkor egy kibaszott atomtádást jelző sziréna hangja figyelmeztessen a fejemben a közelgő veszedelemre

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2015.10.09. 17:27:12

Átérzem a helyzeted, hidd el. Nagyon.., ;)
A tapasztalásra viszont szükség van, hogy ezzel is több legyél... azt már nem veszi el Tőled senki, építsd be, használd fel...
Jut eszembe, megvan a kis piros tűzoltóautók gyűjtése is?...;D

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2015.10.28. 23:30:54

@ridervagyok: Igazából átvitt értelemről is lehet szó, de valós alapokon nyugszik a kérdés. Mert asszem, nyugodtan kijelenthetjük, amelyik lány a 30-as évei elején (még mindig) kis piros tűzoltóautókat gyűjt, az egészen biztosan Zakkant Picsa... és lesznek Nála nagyobb gondok is, mint a kis piros tűzoltóautók... Mint ahogy lett is... :(
De a kis piros tűzoltóautók gyűjtését nyugodtan behelyettesítheted más - hasonlóan gáz - szokásra... A lényeg, hogy ez egy jel... a zakkantság jele...
Úgyhogy, javaslom, a megismerkedésetekkor az első kérdések között szerepeljen: "Gyűjtesz kis piros tűzoltóautókat?" Ha a válasz igen, fuss!
:D

Leylandi 2015.10.30. 16:47:54

@Fot L' Mondó: Mester! Egy olyan kérdésem lenne, hogy az ezotéria, mint mánia is ér egy tűzoltóautót? Mert én egy olyat ismerek, de most így belegondolva ráillik a Z-P leírás más oldalainál is. Totál rapszodikus hangulat, minden nap másmilyen kedv - és így hozzámállás, játszmázás az egész élete, meg harc. De mennyi harc... naponta!:-o Gondoltam, megváltoztatom, de így még nemannyira sikerült.
Pontosabban semennyire:-(
Ez a Z-P-dolog megért volna egy pontosabb, részletesebb definíciót.

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2015.10.30. 21:21:28

@Leylandi: úgy vélem, a ZP-ség jele BÁRMI lehet... akár még az ezotéria is... sőt... :D
De szerintem, kifejezetten jól összefoglaltad (látod), hogy mivel jár(hat) egy ilyen lány... Egyébként, nem hinném, hogy lehet pontos definíciót alkotni, mert mindannyian máshogy éljük meg... de azt ÉN már tudom, hogy ha különös / speciális gyűjtő szenvedélye van, akkor azt legalábbis gyanús jelnek tekintem...
Azt Neked kell eldöntened, hogy bevállalod-e az együttélést vele... Szerintem lehetetlen egy ilyen lánnyal hosszú távon együtt élni, de hát mások vagyunk... Viszont, borzasztóan bele lehet szeretni... és a végén szenvedni...
Azt nem értem, miért akarod megváltoztatni?
1. Szerintem, nem lehet... hiszen zakkant...
2. Ha meg tudnád, akkor már nem ugyanaz a személy lenne... és beleszeretni - szerintem - csak külsőbe és személyiségbe együttesen lehet... tehát, ha megváltoztatod a személyiségét, már más lány lesz...

sityak 2015.10.31. 19:43:30

Az "ezoterikusról" jut eszembe. Magánórákat adtam neki újsághirdetés alapján. Aztán amikor ott volt, pár alkalom után az első 5 perc elmúltával elfeküdt a padlóra, elnyúlt és várta, hogy mi lesz. Közben üdvözült képet vágott. Ha az esetem lett volna, nem tudom a folytatást. Így egész egyszerűen megijedtem, hogy ott fog bekrepálni. A 3. ilyen alkalom után lemondtam az oktatást. Talán ez is az említett kategória?

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2015.10.31. 20:20:03

@sityak: :D
Hát, azt nem tom, hogy ő ZP volt-e, de hogy Te klinikai eset vagy, az biztos... ;D ... Ott van egy nő Veled kettesben, és konkrétan hanyatt fekszik Neked... Kiskorú volt még? Vagy fiatalkorú és Te már nem voltál fiatalkorú? Mert csak ezeket tudom elképzelni... Bocs! :D
Amúgy meg, mint ahogy írtam is fent, csak azt tudom, hogy nekem mi számít zakkantságnak, mert AZT érzem, de hogy egyetemesen lehet-e definiálni, nem tudom... Szerintem, egyénisége válogatja (mind a lányé, mind a fiúé), hogy kinek mikortól zakkant egy picsa... Ha úgy érzed, hogy Nálad ez már a zakkantságot jelenti, akkor valszeg, Neked ez így is van...
Egyébként, gyanítom, hogy az a lány szimplán csak ORK volt (Ordas Ribanc Kurva)... és ha Te nem, majd más...

sityak 2015.10.31. 21:05:45

@Fot L' Mondó: Hehe, lehet, hogy ORK volt, csak kezdő... Mondom, hogy nem volt az esetem: fejjel magasabb, nagydarab, lovaglócsizma, ostor (mindig lovasóra után jött) és kifejezetten volt valami zavar a szemében. Kíváncsi vagyok, mi lett vele, de nagyon is örülök, hogy hamar megszabadultam (merthogy általában igen udvarias vagyok). Van jobb :-)

sityak 2015.10.31. 21:06:30

Különben ez a "gyűjtőszenvedély" nagyon kitűnő ismertetőjegynek tűnik :-)

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2015.10.31. 23:16:17

@sityak: A fura gyűjtőszenvedély (nőkre egyáltalán nem jellemző dolgok gyűjtése) számomra "vörös kód"... most már... FUSS! Hacsak nem vagy mazochista... Megtanultam a saját káromon... ;)

Leylandi 2015.11.04. 07:50:25

Olvasgatva a neten, igen jó okát találtam a ZP-k viselkedésének. Valószínű ez lehet a háttérben:

"Gyakran igen jó intellektusú, simulékony modorú ember, aki kedvességével még a szakembert is megtéveszti. A pszichopata embert leginkább a fejletlen erkölcsi ítélőképesség, a többi ember érzelmeinek figyelmen kívül hagyása, a megbánás és bűntudat hiánya jellemzi. Viselkedésszintjén a pszichopátiás személyiségvonások általában bűnözéssel, hazudozással, sekélyes érzelmi élettel párosulnak, ami gyakran a partner(ek) kihasználásával vagy promiszkuitással (=gyakori partnercsere), házasságszédelgéssel is párosul, azaz állandó hódítási, uralkodási igénnyel. A betegség okait a szakma még kutatja vélhetőleg genetikai okai vannak."
hu.wikipedia.org/wiki/Antiszoci%C3%A1lis_szem%C3%A9lyis%C3%A9gzavar
m.informed.hu/betegsegek/betegsegek_reszletesen/psy/personality/?article_hid=73800

Ez egy jó gondolat:
„A pszichopata tökéletesen szalonképes, pontosan tudja, mennyi szenvedést tud cselekedeteivel okozni környezetének, csak éppen nem törődik vele.”

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2015.11.04. 09:31:29

@Leylandi: Jómagam nem hiszem, hogy akit zakkant picsának titulál(hat) a köznyelv, az klinikai (kriminológiai?) értelemben pszichopata lenne. Valljuk meg, akkor a nők többségét kényszerkezelés alá lehetne/kellene helyezni... Báááááár, így belegondolva... :D ;)

Leylandi 2015.11.04. 11:58:22

@Fot L' Mondó: igen, erről is olvastam, hogy sajnos amit a köznyelv hisz a pszichopatákról ("sorozatgyilkos mind"), az téveszme, a filmeknek köszönhetően. Valójában nagyon kevés ezrelékük lesz csak az, a többi viszont itt él közöttünk.
Nekem is volt több ismerősöm, aki egyszerűen képtelen volt belátni, hogy hibázott. Soha, semmiben. Még ha el is ismerte, akkor is mindig ott volt a "de", a "ha", amiből kihozta, hogy voltaképpen mégse hibás, mert ő tökéletes. A másik, a teljes megbízhatatlanság. Soha, semmilyen ígéretét be nem tartja. De legalábbis nem teljesen úgy. A harmadik a kóros hazudozás, de arcpirító módon, szemtől szembe, szemrebbenés nélkül bármit letagadva. Ismertem pár ilyet, akkor még nem tudtam, hogy ez betegség, és egyikből se lett sorozatgyilkos. Hétköznapi emberek mind. Akiktől menekülni kell.

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2015.11.04. 14:25:22

@Leylandi: Azt kell mondjam, belegondolva van benne igazság... Én is ismertem jó pár ilyet, és csak azt tudtam, hogy az úgy baromira nem kóser... Csak hát, mire rájössz, hogy gáz a lány, addigra belehabarodtál és onnantól baromi nehéz kikeveredni belőle... és fájdalmas... Így hát, az előzetesen árulkodó jeleket kell(ene) megtalálni... mint pl. a kis piros tűzoltóautók gyűjtése... ;) :P

Leylandi 2015.11.04. 16:32:15

@Fot L' Mondó: ez az! Ezt a legnehezebb megoldani, hogy mire rádöbbensz, hogy kettyós, addigra fülig bele vagy habarodva:-( Na ott jön a szép harc belül, az értelem meg az érzelmek egymás ellen! Olyan lesz tőle az ember, mint a zombi, se dolgozni, de még élni sincs kedve:-( Az a baj, hogy mire már a gyűjteménye (lakása) közelébe enged, többnyire késő. Jól tudják halogatni, hogy kiismerjék őket, mert megtanulják utánozni a normális embereket, csak később jön elő belőlük az érzéketlen állat, ha már horogra kaptak.

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2015.11.04. 18:54:30

@Leylandi: Ááááá, ennél a kis piros tűzoltóautósnál már az elején tudtam, hogy "gyűjtő" és mégis... :( És persze, később már jött a többi szimptóma (megbízhatatlanság, hazugságok, stb.) DE, nem tudsz mit kezdeni, ha már belenéztél az igéző szemekbe... Ott már a józan ész nem segít... :( Onnan már olyan, mint az örvényben úszni... Ha küzdesz ellene, akkor is lehúz csak még ki is merít... ilyenkor már jobb engedni, hogy mihamarabb behúzzon, levigyen a fenékre és akkor onnan elrugaszkodva kiszabadulni... És úgy, hogy tudod, borzasztóan fog fájni a vége... :(
Így hát FUSS, ha csak a gyanú felmerül!... ;) :D

Leylandi 2015.11.05. 09:31:42

@Fot L' Mondó: na pont én is úgy voltam vele egyszer, mint mikor az aknát piszkálja az ember, hogy csak nem robban fel, mielőtt belenézek... Gondoltam megpiszkálom ezt a sárkánytípusú hölgyet, és majd ha már kezd lehúzni, visszalépek. Learatom annak a mocskos testiségnek a izéit... gyümölcseit, aztán mielőtt lelkileg is baj lenne, lépek. Aha... meg ahogy azt Móricka elképzelte:-( Az a gyanúm, hogy ha lehúzott a fenékre, onnét már nem lehet ép ésszel kikeveredni... csak mint a vert sereg. Írhatnál erről is egy posztot, milyen az, amikor az ember ilyen veszélyes cuccokat piszkál nagy illúziókkal, hogy hátha nem lesz baj, lesz még idő elugrani.

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2015.11.05. 17:08:59

@Leylandi: akkor pontosan érted, miről próbáltam hadoválni eddig. :D Már megérte!...
Hát, én szeretném remélni, hogy eddig ép ésszel keveredtem ki az ilyen kalandokból (mindenesetre, a hangok azt mondják a fejemben, hogy épeszű vagyok... :P :D)... Persze komoly sérülésekkel is, amik nyomot hagynak... :(
Nem hiszem, hogy ennél jobban meg tudnám fogalmazni a dolgokat, mint amiről eddig itt folyt a diskurzus...

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2015.11.08. 19:11:45

@Leylandi: Úúúúú, még valami eszembe jutott a biztos jelekről...
Akinek a Facebook-oldala tele van "Coelho-i mélységű" idézetekkel a szeretetről, a szeretettekről, stb. (pl. "Az olyan emberek, akik mosolyt csalnak az arcodra, felbecsülhetetlenül értékesek az életedben." vagy "Ne a külsőt nézd, az megtéveszthet. Ne a gazdagságot nézd, az elveszhet. Keress valakit, aki megnevettet, mert gyakran egy egyszerű mosoly a legsötétebb napot is bearanyozza. Keress valakit, aki a szívedben mosolyt kelt.").., annak bizony komoly gondok vannak a fejében...
No, nem akarnék az idézetek általános igazságtartalmával vitázni, hanem csak rávilágítok arra, hogy aki ezeket "halmozza", az egészem biztosan nem ezek szerint él... és ő sem nagyon tudja, hogy mit is szeretne...
Úgyhogy, én magam a Facebook-oldal ilyesmi idézetekkel történő teleszuszakolását is a ZP-ség biztos jelének veszem...

Figy L M 1 ideYEeeah 2015.11.19. 19:07:25

@Fot L' Mondó: Pár éve történt a munkahelyemen: Az egyébként kissé morcos munkatársam beszólt az idősebb kolléganőnek, hogy már ő is benyal a főnöknek. Erre az ott lévő fiatalabb kolléganő magára veszi és ő szól vissza, mintha neki mondták volna. Aztán mindenki megy a dolgára. Öt perc múlva megyek oda vissza, de már messziről látom hogy ez a kolléganő figyeli merre megyek. Aztán odajön hozzám valami hihetetlen mélyre eresztett dekoltázzsal, és elkezdi azt kérdezgetni hogy a munkatársamnak most mi a baja miközben olyan közel jön hozzám, hogy már az aurámon belül van.
Egyébként egy kedves normális nőnek ismertem meg, aki többször állította azt nekem magáról, hogy hisztis ideges típus, amit én nehezen tudtam róla elképzelni. Bár egyszer tényleg kiabált a főnökkel akitől utána nem győzött bocsánatot kérni meg, hogy mennyire szégyelli magát a viselkedéséért.
Te hová sorolnád ezt a típust? Ő is egy ZP lehetett?
Kíváncsian várom válaszod amit előre is köszönök.

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2015.11.20. 14:38:48

@FigyL.M. 1 ideyEah: Ha mindenáron definiálnom kellene a ZP-séget (ami akkor is csak magánvélemény :D), akkor kb. úgy definiálnám, hogy "olyan lány/nő, aki a korának, a társadalmi helyzetének, az adott szituációnak, stb. ellentmondó (ott baromira nem várható) viselkedésmintát mutat/vesz fel TARTÓSAN." Ha csak egyszer-egyszer csinálja, akkor még nem nevezném ZP-nek, de ha szokása, akkor mindenképp...
Sztem, azért nehéz kategorizálni, mert mindenkinél más és más, amire azt mondja, hogy "Ez zakkant, na én léptem!"...
Voltak egyéb "beütései" is a lánynak, pl. olyasmik, akiről fentebb már szó volt?

Figy L M 1 ideYEeeah 2015.11.21. 14:13:22

@Fot L' Mondó: Gyűjtögetésről nem tudok. Az ezotéria lehet hogy érdekelte, de velem nem beszélt róla, mert én nem hiszek a bolygók állása és a sors közötti kapcsolatban. Szerintem nem is hazudozott inkább csak elhallgatott dolgokat.
Amúgy a korának megfelelően viselkedett, pedig letagadhatott volna egy 15 évet simán. Viszont az, hogy a társadalmi helyzetében nagy változás történt negatív irányba és ezt nem bírta feldolgozni ami miatt csak 3-4-5 órákat aludt, már okot adhatott arra hogy 1-2 havonta egyszer furcsán vagy igen ellentmondóan (ami után köpni nyelni nem bírtam) viselkedjen.
Talán tényleg nem volt ZP. De már mindegy is, hisz útjaink már 4 éve teljesen különváltak.

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2015.11.22. 09:58:27

@FigyL.M. 1 ideyEah: az addig életének megborulása mindenkinél válthat ki ideiglenesen összezuhanást... Ettől még nem lesznek zakkantak... csak kell egy kis idő, amíg rendeződnek a dolgok...
Látod, Te magad véled úgy, lehet, hogy mégsem volt ZP... 4 év nem nagy idő... ha tetszett...

Figy L M 1 ideYEeeah 2015.11.22. 10:40:43

@Fot L' Mondó: annak idején mástól tudtam, hogy már 6 éve se kutyája se macskája. Éreztette is velem, hogy valószínűleg bejöhetek neki és hát nekem is tetszett ő. Aztán mikor már egyikünk se dolgozott annál a cégnél próbálkoztam is nála de ő avval utasított vissza, hogy neki van párja és hogy egy fenékkel két lovat nem lehet megülni.
Tudom én húztam az időt, de házinyúlra meg nem akartam lőni.

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2015.11.22. 11:15:39

Pedig, az Univerzum akkor küldi a jeleket, amikor aktuálisak... ha házinyúl, ha nem... :(

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2016.05.02. 17:45:20

Új infó!
A Zakkant Picsa erőteljes behatások hatására képes átalakulni Hülye Picsává (HP)!!! És onnantól jaj mindenkinek a közelében... :(

Beer Monster 2017.11.04. 19:57:03

@sityak: Ostor? Hóha, az nem olyan lovasóra volt. Ott nem használnak ostort! ;)
süti beállítások módosítása